Rękojmia, gwarancja, odstąpienie od umowy
UPRAWNIENIA | Krótki przewodnik dla konsumenta
Konsumenci dokonujący zakupów online mają różne możliwości postępowania, w przypadku gdy zakup z jakiegoś powodu im nie odpowiada. Czasem przyczyną będzie niezadowolenie kupującego z samego produktu, np. źle dobranego rozmiaru. Inaczej, jeśli towar okaże się wadliwy, np. niezdatny do użytku z powodu uszkodzenia, ubytku albo nieprawidłowości w wykonaniu lub działaniu rzeczy. Konsument powinien wówczas pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
Odstąpienie od umowy
Odstąpienie od umowy to uprawnienie, które klient sklepu internetowego może zrealizować w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zamówienia (jeżeli jednak sprzedający nie poinformuje konsumenta o prawie odstąpienia, to okres ten przedłuża się aż do 12 miesięcy). Klient, który chciałby odstąpić od umowy, powinien przesłać odpowiednie oświadczenie do sklepu najpóźniej w ostatnim dniu 14-dniowego terminu. Uprawnienie to przysługuje konsumentowi oraz tzw. przedsiębiorcy na prawach konsumenta. W drugim przypadku mowa o osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego. Po przesłaniu oświadczenia (albo równocześnie z jego przesłaniem) zwracany towar powinien zostać dostarczony sprzedawcy.
Koszty odstąpienia od umowy
Klientom sklepów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta