Sklepy stacjonarne bez szans w starciu z internetem
Tylko w czasie lockdownów konsumenci tęsknili za zwykłymi sklepami. Teraz coraz mniej osób wskazuje je jako preferowane miejsca zakupów.
Zakupy w e-sklepach robi już 87 proc. internautów, co oznacza roczny wzrost o 3 pkt proc. – wynika z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Widać także zdecydowane przesunięcia, jeśli chodzi o ulubione miejsca zakupów.
Walka o obroty
W 2022 r. sklepy stacjonarne nie są częściej wskazywane jako ulubione miejsca zakupowe, mimo że zostały zniesione obostrzenia obowiązujące w pandemii i możemy wrócić do klasycznych zakupów stacjonarnych – wynika z raportu. 29 proc. wskazań na sklepy stacjonarne oznacza roczny spadek aż o 12 pkt proc.
Z kolei internetowe kanały sprzedaży zyskały przez rok aż 16 pkt proc. i mają już niemal 50 proc. wskazań. Najmocniej zyskały tu aplikacje, ale również sklepy internetowe.
– Obstawiam wzrost udziału e-commerce, ponieważ wciąż jest on relatywnie niski. Dodatkowo, biorąc pod uwagę inflację, szukający oszczędności konsumenci będą jeszcze częściej kupować online – uważa Maciej Kraus, partner w Movens Growth...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta