Obudzić w pracownikach Einsteina
Innowacyjne pomysły to dziś najlepszy sposób na sukces. W każdej firmie są ludzie z twórczym potencjałem, ale chcąc to wykorzystać, trzeba im stworzyć możliwości i zachęty do twórczego myślenia
W lustrach wind w warszawskim biurze grupy ubezpieczeniowej Allianz pasażer widzi swoją twarz wkomponowaną w głowę Einsteina. „I ty możesz zmienić rzeczywistość” – zachęca napis obok lustra. To jeden ze sposobów na promocję innowacyjności wśród pracowników firmy i współpracujących z Allianzem agentów ubezpieczeniowych. Są też plakaty, ulotki, specjalna platforma online, gdzie każdy może zgłosić swój pomysł, i atrakcyjne nagrody za najlepsze projekty. Czy to działa?
– Nie każdy ma innowacyjne nastawienie do życia, ale można przyjąć, że w każdej firmie jest 10 – 20 proc. ludzi, którzy chcą coś zmienić i mają pomysły, jak to zrobić. Warto do tej grupy dotrzeć – wyjaśnia Marek Baran, rzecznik Allianz Polska. W korporacyjnym programie „Ideas to success” polska grupa zdobyła w ubiegłym roku tytuł najbardziej innowacyjnej wśród spółek Allianzu, a w tym roku zajęła w tej kategorii trzecie miejsce.
Pozwolenie na błędy
– Jeśli szef umie wychwycić dobre pomysły, to wystarczy mieć w zespole jedną – dwie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta