Polska składnica złomu
Francuski koncern PSA Peugeot Citroen chce pod Wrocławiem zbudować wielką montownię samochodów. Inwestycja ma pochłonąć 600 mln euro i dać zatrudnienie 5 tysiącom osób. I wcale nie musi to być ostatnia i najkosztowniejsza inwestycja motoryzacyjna w Polsce. Wciąż wszak walczymy o względy Mercedesa, który także w naszej części Europy szuka miejsca na budowę fabryki.
A przecież już dzisiaj jest się czym pochwalić. Fabryki aut, komponentów, sieci sprzedaży samochodów, warsztaty i serwisy dają zatrudnienie prawie 300 tysiącom pracowników. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w tej branży zamykają się kwotą ponad 3 mld euro. Szkoda tylko, bo choć eksport samochodów stanowi ponad 16 proc. ogółu polskiego eksportu, to niemal cała roczna produkcja (95 proc.) trafia na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta