Przed potrąceniem podatku zajrzyj do umowy
Firmy kupujące usługi reklamowe od zagranicznych kontrahentów powinny pobrać z ich wynagrodzenia 20-proc. podatek. Chyba że co innego wynika z umowy z danym krajem
Grzegorz Młynarczyk Ona ma bowiem pierwszeństwo przed ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej ustawa o CIT).
Spółka z o.o. nabywa usługi reklamowe od podmiotu z siedzibą w Niemczech. Usługa polega na umieszczaniu informacji dotyczących naszych produktów w czasopismach branżowych w języku niemieckim, ukazujących się na terenie Niemiec. Czy wypłacając wynagrodzenie usługodawcy powinniśmy pobrać 20-proc. podatek, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT? Czy przychód niemieckiego kontrahenta jest – jak stanowi ten przepis – „uzyskany na terenie Polski”? – pyta czytelnik DF.
Faktycznie, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT podatek od przychodów z m.in. usług reklamowych uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, którzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta