Dostawy zarządzane radiem
RFID wciąż jest niszą. Wartość rynku elektronicznych znaczników szybko jednak rośnie. Już za cztery lata sięgnie 3,5 mld dolarów – wieszczą analitycy
RFID (Radio Frequency IDentification) jest technologią, która wykorzystuje sygnał radiowy niskiej mocy do transmisji danych pomiędzy znacznikiem (zwanym też elektroniczną metką) a czytnikiem. Pozwala to na bezprzewodową identyfikację obiektów wyposażonych w znaczniki RFID.
Na razie z elektronicznych metek korzystają nieliczne branże jak np. transport czy logistyka. Zdaniem firm analitycznych roczny wzrost wartości rynku w ciągu najbliższych lat ma wynosić od 15 do 20 proc. Według firmy badawczej Gartner globalne przychody na rynku RFID osiągną 1,2 miliarda dol. w 2008 r., co oznacza 31-proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. W 2012 roku ma to być już 3,5 miliarda dolarów.
Najczęściej RFID jest stosowany w zarządzaniu łańcuchami dostaw w wielkich sieciach handlowych i logistycznych. Od dawna z tej technologii korzysta sieć Wal-Mart, a w Europie Tesco i Makro. Sieci te narzucają standardy oznakowań etykietami RFID tysiącom producentów na świecie.
Wal-Mart korzysta z RFID także w celu ograniczenia strat...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta