Dwa rdzenie dominują na rynku
Desktopy mają się dobrze. Ich sprzedaż w ubiegłym roku wzrosła o prawie jedną piątą. To jednak wciąż wolniej niż tempo rozwoju rynku notebooków
W 2007 r. w Polsce sprzedano łącznie 3 mln komputerów. W 2010 r. ma ich już być 5 mln – twierdzą analitycy IDC. Oznacza to, że co piąty komputer sprzedany w Europie Środkowo-Wschodniej trafia w ręce nabywcy z Polski.
Choć sprzedaż notebooków rośnie szybciej niż desktopów, klientów na te ostatnie nie brakuje. Jak szacuje IDC, sprzedaż komputerów przenośnych skoczy w tym roku o 30 – 40 proc., podczas gdy stacjonarnych – o 15 proc. Równocześnie spadają ceny tych ostatnich. Średnie ceny desktopów po raz pierwszy spadły poniżej średniej krajowej płacy. W efekcie za 3 tys. złotych można mieć już bardzo dobry komputer stacjonarny.
Wyjątkowa Polska
Na tle krajów Europy Zachodniej Polska jest jednak wyjątkiem. Najlepiej sprzedają się u nas bowiem tzw. składaki, czyli komputery niemarkowe. Tylko w ubiegłym roku sprzedano ich około miliona sztuk.
3 mln sztuk
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta