Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zdrada Hamleta

12 września 2008 | Kultura | Jacek Cieślak
 „HamletMaszyna”  Heinera Müllera w reżyserii Dimitra Gotscheffa  był kolejnym  teatralnym  wydarzeniem łódzkiego  Festiwalu Dialogu  Czterech Kultur zatytułowanego „Ojcowie”.  Na zdjęciu Alexander Khuon w roli Hamleta  (Festiwal dialog 4 kultur)
autor zdjęcia: Krzysztof Bieliński
źródło: Rzeczpospolita
„HamletMaszyna” Heinera Müllera w reżyserii Dimitra Gotscheffa był kolejnym teatralnym wydarzeniem łódzkiego Festiwalu Dialogu Czterech Kultur zatytułowanego „Ojcowie”. Na zdjęciu Alexander Khuon w roli Hamleta (Festiwal dialog 4 kultur)

Świetny „HamletMaszyna” Dimitra Gotscheffa mówi o wpływie na Niemców ich ojców uwikłanych w nazizm. Polakom pokazuje, czym może grozić upadek autorytetów

W polskiej tradycji Hamlet jest symbolem buntu, niezgody na zdradę, zło i hipokryzję. Woli zginąć, niż patrzeć, jak kraj staje się więzieniem.Dimiter Gotscheff, jeden z najważniejszych reżyserów w Niemczech, zaprezentował w Łodzi „HamletaMaszynę”.

Utwór Heinera Müllera jeszcze niedawno z Polską nie miał nic wspólnego. Dziś jednak tak powiedzieć się nie da. Tym gorzej dla nas.

Jak zauważył Piotr Lachmann, żyjący w Polsce niemiecki poeta i reżyser „Hamleta gliwickiego” o tacie, który zginął na Wschodzie, jego rodacy zawsze mieli kłopot z Hamletem. Zwłaszcza po wojnie, kiedy młodym trudno było odwołać się do postaci zamordowanego podstępnie ojca....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8115

Spis treści

Po godzinach

Balet odwołujący się do carskiej tradycji
Bilet do kuchni świata
Buldog znów gra
Centralne Biuro Uwodzenia
Country piekielną charyzmą podszyte
Cygański ogień, chiński spokój
Czas wolny
Cztery noce z Anną ****
Do zobaczenia wiosną!
Dramat wojenny z Warszawą w tle
Erudycja i abstrakcja
Filmowa historia zamku
Filmy z muzyką na żywo
Funk wraca do domu
Giganty z prehistorii
Gorączka rykowiska
Halo, Lądek? Tak, Londyn
Hamlet na rosyjskim dworze
Jak bawili się nasi pradziadkowie
Jak odejść pogodzonym z życiem
Jej piosenki się nie starzeją
Jeśli chcesz umieć tańczyć
Kalendarium
Laboratoryjne czytanie
Marzenia i podróże
Menu degustacyjne
Można zdjąć okulary i już nie jest strasznie
Muzyka pełna słońca
Na ekranie iluzjonu
Na urodziny
Nie zadzieraj z fryzjerem **
Niemen na jazzowo
Nieznajomi **
Novika prezentuje
Objazdowy dom uciech
Od Bukały do Tuwima
Odświeżone przeboje
On rozumie Wschód
Pan AA i pan XX w akcji
Para w tarapatach
Patrząc sokolim okiem
Penderecki dyryguje
Pieszo do celu
Pieśni początku i podróży
Podwójna rocznica
Polecamy w galeriach i muzeach
Portret Polaków
Praskie spotkania z kulturą
Prosto z Grecji
Reklama z misją
Rok 1612 **
Sekrety ***
Smaki żydowskiego świata
Sny, marionetki i Carmen
Spacer z dedykacją
Stachu, stary przyjacielu!
Swobodne spojrzenie na muzykę improwizowaną
Szkolny przyjaciel Chopina
Szkolny przyjaciel Chopina
Sztuka offline
To, co umieją najlepiej
Trzy kobiety i brutal Ulrich Seidl
Trzy minuty wystarczą, by dokonać zemsty
Uratują świat pędzlami
Wielka bitwa o gatunki
Wojna z perspektywy wroga
Z uśmiechem
Zabawne teksty pana doktora
Zabawy w siedzibach króla
Zagrają
Śladami przeszłości
Śmieszne popołudnie
Zamów abonament