Nie ma trudnych klientów, ale są trudne sytuacje
Agata Pawłowska i Katarzyna Nawrocka, trenerki, specjalistki ds. szkoleń wewnętrznych w firmie B&O Navigator
RZ: Jakie cechy musi mieć skuteczny sprzedawca, by być filarem firmy?
Agata Pawłowska: Przede wszystkim powinien mieć rozwinięte umiejętności interpersonalne, takie jak wysoki poziom empatii, wpływanie na innych, łagodzenie konfliktów, nastawienie na współpracę oraz umiejętność słuchania, które pomogą w rozpoznaniu potrzeb klientów. Handlowiec – klient to relacja miedzy dwiema osobami, a o jej sukcesie decyduje efektywna komunikacja uzupełniona znajomością pewnych narzędzi oraz wiedzy fachowej na temat branży, w której pracuje.
Czego można się nauczyć na jedno- lub dwudniowym szkoleniu?
Jednym z podstawowych celów szkolenia jest wskazanie obszarów, w których warto podnosić swoje kompetencje. Aby rozwijane umiejętności czy uzyskana wiedza mogły być wdrożone, muszą być spełnione liczne warunki. Podstawą jest podejście i automotywacja uczestnika szkolenia. Po drugie można przekazać najlepszy know-how związany np. z profesjonalnym podejściem do klienta, ale jeżeli warunki w firmie nie sprzyjają wdrażaniu nowych rozwiązań, może się okazać, że efekty szkolenia szybko ulegną dewaluacji. Tematyka szkoleń koncentruje się m.in. na rozwijaniu umiejętności postrzegania sytuacji z perspektywy klienta, doskonaleniu zdolności związanych z prowadzeniem i kontrolą rozmowy handlowej, poznaniu technik profesjonalnej prezentacji handlowej czy chociażby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta