Diageo stawia na luksus
Brytyjska firma wprowadza do Polski limitowaną wersję whisky Johnnie Walker. Walczy w ten sposób o rynek wart ok. 500 mln zł
W najbliższych dniach do sieci delikatesów, sklepów firmowych oraz restauracji trafi w sumie 100 sztuk Johnnie Walker blue label king George V. Jedna butelka będzie kosztować 1,8 tys. zł.
– Wprowadzając limitowaną serię whisky do Polski, liczymy na poprawę wizerunku naszych pozostałych marek – mówi Joanna Grzyl z Diageo Polska, lidera polskiego rynku whisky. Wsparcie jest potrzebne, ponieważ walkę o pierwsze miejsce na polskim rynku whisky zapowiedział już Pernod Ricard, właściciel Wyborowej, która oferuje w Polsce m.in. Ballantine’s Finest (na razie marka numer dwa). Chce tego dokonać nie później niż za dwa lata.
Od kilku lat popyt na whisky rośnie w Polsce o ok. 30 proc. rocznie. W tym roku tempo będzie podobne. Na koniec 2008 r. wartość rynku whisky powinna sięgnąć 500 mln zł.