Gmina dba o śmieci na swoim terenie
Regulamin utrzymania porządku i czystości to, obok planu gospodarki odpadami oraz zezwoleń dla przedsiębiorstw wywożących śmieci, podstawowy instrument prawny, którym samorząd gminny może regulować kwestie zagospodarowania odpadów na swoim terenie
Do władz gmin należy tworzenie, kontrola i egzekucja lokalnych przepisów. Kształt systemu powinien być określony w gminnym planie gospodarki odpadami. Duże znaczenie ma także odwołujący się do ujętych w planie celów i sposobów ich osiągania regulamin utrzymania porządku i czystości. Jest to akt prawa lokalnego uchwalony przez radę gminy. I jako taki powinien zawierać obowiązki dla właścicieli domów, posesji, nieruchomości oraz dla firm zabierających od nich śmieci.
Uchwalenie regulaminu należy do rady gminy, która o opinię w sprawie jego projektu musi zapytać państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.
Regulamin jest aktem prawa miejscowego, czyli obowiązuje wszystkich mieszkańców i przedsiębiorców z terenu gminy. Musi być zgodny z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku, na podstawie której i z upoważnienia której jest wydawany....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta