Ubezpieczenia OC dla księgowych bez ograniczeń
Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej będzie obejmowało szkody wyrządzone wskutek działania lub zaniechania księgowych w związku z prowadzoną przez nich działalnością.
I to zarówno z tytułu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, jak i wykonywania niektórych czynności doradztwa podatkowego, np. sporządzania zeznań i deklaracji podatkowych. Do uzgodnień międzyresortowych trafił właśnie projekt rozporządzenia w tej sprawie. Ministerstwo Finansów chce, aby takie ubezpieczenie obejmowało wszystkie szkody, bez możliwości umownego ograniczenia przez firmę ubezpieczeniową wypłaty odszkodowań.
Projekt przewiduje też trzy minimalne kwoty ubezpieczenia, których wysokość będzie uzależniona od przedmiotu działalności. Dla osób prowadzących księgi i doradzających kwota ta będzie wynosiła równowartość 15 tys. euro. Dla tych, którzy wyłącznie prowadzą księgi – równowartość 10 tys. euro, a dla tych, którzy wyłącznie wypełniają PIT – równowartość 5 tys. euro.