Jak handlować w Internecie
Najważniejsze, o czym musisz pamiętać, prowadząc sklep w Internecie, to rzetelna informacja i przestrzeganie praw konsumentów. Są one nieco większe niż przy tradycyjnym handlu
Już kilka milionów Polaków częściej lub rzadziej robi zakupy w Internecie. Nie dziwi więc, że coraz więcej przedsiębiorców myśli o przeniesieniu, jeśli nie całej, to przynajmniej części działalności. Zazwyczaj większość z nich prowadzi już tradycyjne sklepy, a internetowa sprzedaż ma być tylko dodatkowym sposobem pozyskania klienta. Nierzadko jednak okazuje się, że to właśnie w sieci sprzedają więcej niż w realnym sklepie.
Osoba, która ma już zarejestrowaną działalność gospodarczą, w zasadzie może z dnia na dzień otworzyć e-sklep. Nie potrzeba do tego żadnych szczególnych zezwoleń. Dobrze jest jedynie zadbać o uzupełnienie wpisu w ewidencji, tak aby obejmował również tę formę działalności. Sklep może jednak działać już przed odnotowaniem zmian we wpisie.
Poinformuj klienta
Na stronie internetowej sklepu powinny znaleźć się kompletne informacje o prowadzącym go przedsiębiorcy. Musisz więc podać imię i nazwisko (jeżeli prowadzisz działalność jako osoba fizyczna) lub nazwę firmy, informacje o adresie, pod jakim działa, a także dane kontaktowe. Przy czym nie wystarczy tylko podanie adresu e-mailowego. Jak wynika z jednego z orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (sygn. C-298/07), dyrektywa o handlu elektronicznym (2000/31/WE) zobowiązuje również do umożliwienia alternatywnych sposobów szybkiego kontaktu. Może to być np. formularz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta