Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak zagrać bluesa na kontrabasie

22 stycznia 2009 | Kultura | Marek Dusza
Esperanza Spalding zamieniła skrzypce na kontrabas. W piątek wystąpi w Ostrowie Wielkopolskim, a w niedzielę w warszawskiej Fabryce Trzciny (fot: Johann Sauty/Heads Up)
źródło: Rzeczpospolita
Esperanza Spalding zamieniła skrzypce na kontrabas. W piątek wystąpi w Ostrowie Wielkopolskim, a w niedzielę w warszawskiej Fabryce Trzciny (fot: Johann Sauty/Heads Up)

Amerykańska instrumentalistka, wokalistka i kompozytorka o swojej muzyce - rozmowa z Esperanzą Spalding

Rz: Dopiero zaczyna pani karierę, a już trudno umówić się z panią na rozmowę.

Esperanza Spalding: Mam bardzo gęsty terminarz koncertów aż do listopada. Właśnie wyjeżdżam do Europy, a potem mam sześciotygodniowe tournée w USA. Z Ameryki lecę na miesiąc do Niemiec, potem wracam na zajęcia na uniwersytecie, a latem mam trasę po największych festiwalach w Europie. Jestem bardzo zajęta, ale właśnie to jest wspaniałe.

Zawsze jeździ pani z własnym kontrabasem? Dziewczyna z tak wielkim pudłem musi wzbudzać sensację.

Przyzwyczaiłam się. Lubię brzmienie swojego instrumentu i staram się go mieć na każdym koncercie. Zabieram też gitarę basową, ale nie zawsze po nią sięgam. To zależy, jaki rytm chcę zagrać, jakie brzmienie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8223

Spis treści
Zamów abonament