Wydatki na promocję z elementami reprezentacji są kosztem
Jeśli reprezentacja jest tylko jednym z elementów imprezy, której głównym celem pozostaje marketing (intensyfikacja sprzedaży), wydatki na jej organizację można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu
Tak orzekł WSA w Warszawie 21 stycznia 2009 r. (III SA/Wa 1597/08 i III SA/Wa 1601/08).
Spółka jest wydawcą kilku czasopism. W celu wspierania sprzedaży (egzemplarzowej oraz powierzchni reklamowej) a także zwiększenia atrakcyjności konkretnych tytułów dla czytelników i potencjalnych reklamodawców organizuje imprezy promujące. W ten sposób pozycjonuje wydawane tytuły jako pisma eksperckie i wiarygodne źródło informacji. Imprezy są szeroko relacjonowane w mediach, więc spółka osiąga doskonały efekt marketingowy. Dodatkowo część firm płaci za możliwość uczestnictwa w imprezach w charakterze sponsora. Dlatego w ocenie spółki należy je postrzegać również jako przedsięwzięcia komercyjne, przynoszące określone wpływy finansowe.
Organ podatkowy, do którego spółka zwróciła się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta