Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nadzieje Zary w Internecie

17 września 2009 | Ekonomia | afp reuters p.r.
źródło: Rzeczpospolita

Dyscyplina w zarządzaniu kosztami i zapasami oraz niezła sprzedaż latem pozwoliły największej w Europie grupie odzieżowej osiągnąć lepsze od przewidywanych wyniki półrocza. Jej akcje w Madrycie drożały o 5,02 proc., do 40,57 euro.

Inditex, właściciel 4430 sklepów w 73 krajach, wypracował do 31 lipca zysk netto 375 mln euro (-8 proc.) i obroty 4,861 mld (+7 proc.). Anne Critchlow z SocGen oceniła, że w porównywalnych warunkach sprzedaż w I kwartale zmalała o 3 proc., a w drugim o 1 proc. i uznała to za dobrą tendencję.

Hiszpanie wypadli lepiej, bo postawili na Azję i na nowe sklepy (otworzyli ich 166, w całym roku ma być 370 – 450), planują poprawę w II półroczu, także dzięki uruchomieniu w Hiszpanii, we Francji, w Niemczech, W. Brytanii, we Włoszech i w Portugalii internetowej sprzedaży nowej kolekcji Zary . Taka sprzedaż stanowi teraz zaledwie 3 – 5 proc. europejskiego rynku odzieży szacowanego na 300 mld euro rocznie, ale według firmy doradczej Forrester wzrośnie o ponad 50 proc. w W. Brytanii i Niemczech do 2014 r.

Brak okładki

Wydanie: 8424

Spis treści
Zamów abonament