Subiektywny obraz holokaustu
Nie patrz nigdy w oczy wroga, bo możesz przestać go nienawidzić” – te słowa głównej bohaterki spektaklu są kluczem do zrozumienia sztuki George Taboriego, wyreżyserowanej przez Magdalenę Łazarkiewicz.
Współczesnego odbiorcy, mającego w pamięci zarówno „Listę Schindlera”, jak i „Pianistę”, nie zaskoczy zapewne wątek nazisty ratującego życie Żydówce. W tekście Taboriego najbardziej szokuje co innego: rozdźwięk między fabułą niebezpiecznie balansującą na granicy psychologicznego absurdu a sugestią autora, że przedstawione wydarzenia mają swój rodowód w rzeczywistości.
Tabori zresztą nieraz dawał dowody skłonności do artystycznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta