Polacy nie umieją zmienić dostawcy energii
Prawie 90 proc. z nas nie wie, jak zmienić sprzedawcę prądu. Mamy do tego prawo od prawie trzech lat. Regulator rynku ruszy wkrótce z wielką kampanią edukacyjną. Coraz ostrzejsza jest walka dostawców o klientów biznesowych
„Rz” dotarła do najnowszego raportu z badań opinii społecznej na temat energetyki. Czytamy w nim, że 89 proc. ankietowanych w lutym przez PBS DGA Polaków nie potrafi wybrać nowego sprzedawcy prądu. Wśród pozostałych 11 proc. najlepiej poinformowane są osoby zajmujące kierownicze stanowiska i biznesmeni.
– Mamy do czynienia z barierą niewiedzy – mówi „Rz” prezes URE Mariusz Swora. – Jednocześnie firmy energetyczne nie są zainteresowane pozyskiwaniem nowych odbiorców w postaci gospodarstw domowych, mają mało ofert przygotowanych specjalnie dla nich. Sytuacja na rynku energetycznym jest gorsza niż np. na telekomunikacyjnym, gdzie widać walkę o klienta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta