Podwójne życie mediów
Gazety zakładają konta na portalach społecznościowych. Chwilowa moda czy sposób na przetrwanie?
Dziennikarze spędzają dziś w Internecie po kilkanaście godzin dziennie. W podróż zabierają telefon komórkowy – koniecznie z przeglądarką internetową i aplikacjami umożliwiającymi dostęp do portalu społecznościowego Facebook czy komunikatora Twitter. Nie tylko przesyłają zdobyte informacje do internetowych wydań mediów, dla których pracują, ale także dzielą się nimi z sieciową społecznością.
– Spędzam w sieci za dużo czasu – przyznaje Maciej Zdziarski, dziennikarz prowadzący program „Kwadrans po ósmej” w TVP. – Staram się utrzymywać kontakty z dużą grupą znajomych. To bardzo wciąga i niestety może przysłaniać prawdziwe życie. Coś za coś.
Żeby czytelnik mógł podyskutować
W ciągu ostatniego roku swoje konta na Twitterze i Facebooku założyło kilkudziesięciu znanych polskich dziennikarzy. Własne profile mają też największe redakcje telewizyjne, prasowe i radiowe: „Gazeta Wyborcza”, TVN czy radiowa Trójka.
Dziennikarze zaczęli stanowić znaczną część sieciowej społeczności. Piszą blogi: własne, redakcyjne, udzielają się na forach, dzielą się newsami na portalach, wklejają zdjęcia psów, kotów i pilnie śledzą profile konkurencji.
– Internet stał się w moim przekonaniu dopełnieniem realnej rzeczywistości – mówi „Rz” Łukasz Warzecha, komentator polityczny „Faktu”. – Zdaję sobie sprawę z tego, że jeśli czegoś nie ma w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta