Łatwiej kierować biurem podróży
Niestety, niektóre przepisy ustawy o usługach turystycznych przyniosły zmiany, które mogą obniżyć standardy działania przedsiębiorców tej branży – uważa adwokat, doktorant na WPiA UKSW w Warszawie
Z nowelizowana 29 kwietnia, a obowiązująca od 17 września, ustawa o usługach turystycznych (DzU nr 106, poz. 672) wprowadziła istotne zmiany w zakresie świadczenia usług turystycznych. Z jednej strony wzmacnia ochronę klientów biur podróży i biur turystycznych, między innymi precyzując przepisy o gwarancjach pokrycia kosztów powrotu turystów do kraju w razie kłopotów finansowych touroperatorów oraz zwrotu kosztów niezrealizowanej imprezy turystycznej, z drugiej zaś przynosi zmiany, które mogą obniżyć standardy działania przedsiębiorców w tej branży.
Uchylony przepis
Chodzi mianowicie o uchylenie art. 5 ust. 1 pkt 1 oraz art. 6 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268). Przepisy te nakładały obowiązek zapewnienia kierowania działalnością gospodarczą w zakresie organizowania imprez turystycznych oraz pośredniczenia na zlecenie klientów w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta