Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Flyer I 1903

20 października 2010 | Samoloty i ludzie | Edward Malak
Samolot nie miał podwozia kołowego: wzbił się z wózka przesuwającego się swobodnie po drewnianych szynach
źródło: Forum
Samolot nie miał podwozia kołowego: wzbił się z wózka przesuwającego się swobodnie po drewnianych szynach

Najciekawszym urządzeniem był silnik. Z braku odpowiedniej maszyny bracia zdecydowali się na własny projekt

Flyer 1903 r. był dwupłatowcem z usterzeniem poziomym w układzie kaczki: stery poziome (zdwojone) były z przodu. Stateczniki pionowe (stery kierunku) były także zdwojone, te jednak zainstalowano z tyłu samolotu. Konstrukcja ze skrzynkowym kadłubem była drewniana, bardzo lekka, sztywna i mocna. Okucia, wsporniki śmigieł i napędy wykonano głównie z rurek stalowych z rowerowego warsztatu braci Wright. Skrzydła były dwudźwigarowe. Przedni stanowił jednocześnie krawędź natarcia. Drugi poprowadzony został z tyłu, lecz wyraźnie przed krawędzią spływu, którą tworzył drut łączący drewniane żebra nanizane na dźwigary. Żebra skonstruowano, łącząc dwie listwy (górną i dolną)...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8757

Spis treści
Zamów abonament