Flyer I 1903
Najciekawszym urządzeniem był silnik. Z braku odpowiedniej maszyny bracia zdecydowali się na własny projekt
Flyer 1903 r. był dwupłatowcem z usterzeniem poziomym w układzie kaczki: stery poziome (zdwojone) były z przodu. Stateczniki pionowe (stery kierunku) były także zdwojone, te jednak zainstalowano z tyłu samolotu. Konstrukcja ze skrzynkowym kadłubem była drewniana, bardzo lekka, sztywna i mocna. Okucia, wsporniki śmigieł i napędy wykonano głównie z rurek stalowych z rowerowego warsztatu braci Wright. Skrzydła były dwudźwigarowe. Przedni stanowił jednocześnie krawędź natarcia. Drugi poprowadzony został z tyłu, lecz wyraźnie przed krawędzią spływu, którą tworzył drut łączący drewniane żebra nanizane na dźwigary. Żebra skonstruowano, łącząc dwie listwy (górną i dolną)...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta