Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Teatry cenią się coraz wyżej

08 kwietnia 2011 | Kraj | Jacek Cieślak
Najdroższe bilety na „Kruma” kosztują teraz 220 zł. W 2005 r. widzowie płacili kilkadziesiąt złotych
autor zdjęcia: Wojciech Grzędziński
źródło: Fotorzepa
Najdroższe bilety na „Kruma” kosztują teraz 220 zł. W 2005 r. widzowie płacili kilkadziesiąt złotych

Nawet 220 zł trzeba zapłacić za bilet na spektakl. Dlatego, że miejsc dla widzów ubywa?

Najdroższe bilety na „Kruma" Krzysztofa Warlikowskiego w TR Warszawa kosztują już 220 zł. Cena szokuje i wywołuje kontrowersje – również dlatego, że teatr, który ją podyktował, otrzymuje miejską dotację. W zeszłym roku było to ok. 9 mln zł.

– Po premierze „Kruma" w 2005 r. bilety kosztowały kilkadziesiąt złotych – tłumaczy Tomasz Janowski, wiceszef TR Warszawa. – Spektakl był długo grany, pokazywaliśmy go na

wielu prestiżowych festiwalach, gdzie obrósł światową sławą. Teraz mieliśmy dylemat: rezygnujemy z przedstawienia albo wznawiamy go, uwzględniając wysokie koszty. Na początku przyjęliśmy zasadę „im wcześniej, tym taniej" i bilety w przedsprzedaży kosztowały do 160 zł, z czasem podnieśliśmy ceny. Dlaczego? Bo nasze koszty rosną, a dotacje nie. Zdjęliśmy nawet cennik ze strony online.

Janowski zapowiada, że ceny biletów będą ogłaszane wraz z nowym repertuarem, po każdorazowej analizie kosztów.

– Spektakle grane od kilku lat nie mogą mieć stałych cen, gdy warunki finansowe się zmieniają. Nie możemy przekroczyć  budżetu – podkreśla.

Rosną honoraria

Tak daje znać o sobie problem, o którym ludzie sztuki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8898

Spis treści

Po godzinach

Bardzo zmysłowe lilie
Bez smyczy **
Błękitny Rycerzyk i pisanki
Czarna Ameryka klasycznie
Czarne słońce **
Dużo dla małych
Dzicy na Czarnej Wyspie
Dziewięcioro wrót do królestwa cieni
Erratum ****
Fascynujący świat różnych kultur
Filmy dokumentalne dwóch dekad
Grek Zorba *****
Jacek Poniedziałek jako Krum powraca na scenę
Jajka, chrzan i pasztety
Kobieta nieustraszona
Konfrontacje z klasyką
Matka Joanna także po angielsku
Melancholijni rockowcy ze smyczkami
Miksowanie w oryginalnym australijskim stylu
Miss Kicki /Wszystko ***
Miłosne historie wpisane w muzykę
Na podstawie bogatej biografii
Nie przeocz
Niedokończony film ****
Niepokonani ***
Norweski anioł i fińskie rozwody, czyli kino ze Skandynawii
Nowe Marie Skłodowskie
On, biały łabędź
Pamięci Grzegorzewskiego
Pan Ciemność nadchodzi...
Pielgrzymi polskiej królowej
Pierwsze skrzypce
Piosenki i pieśni o miłości
Podpatrywanie Anny Marii Jopek
Przeniosą nam Kraków na Pragę
Pszczoła śni futurystycznie
Rewolucja niema, ale dźwięczy
Rio ***
Rockowe brzmienia na Polu Mokotowskim
Spotkanie małych zapaleńców
Szlachetny kleks
T.Love świętuje 30 lat istnienia
Teatr bez barier
To idzie łódzka młodość
To nie jest grane z taśmy
Tomy z przesłaniem
Ucieczka od normalności
W drodze do Oscarów
W starciu z nimi nuda nie ma szans
W szponach emocji
Wielkanocne zwyczaje i tradycje
Wspólnota w obliczu katastrofy
Wszystko o „Borysie Godunowie”
Z potrzeby dekonstrukcji
Zaproszenie na wiosenny spacer
Śmierć na koniu i w meloniku
„Małgośka” i nowości
Zamów abonament