Branża wyraźnie rośnie w siłę
Rozmowa: Jarosław Jaworski, prezes Coface Poland Factoring sp. z o.o. oraz wiceprzewodniczący Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów
Kto najczęściej korzysta z usługi faktoringu?
Jarosław Jaworski: Tylko firmy, które sprzedają towary lub usługi z odroczonym terminem płatności. Rodzaj prowadzonej działalności nie ma decydującego znaczenia, ale ważne jest, aby sprzedaż firmy była powtarzalna.
Częstymi klientami firm faktoringowych są podmioty, których biznes jest kapitałochłonny, tj. muszą angażować znaczne środki finansowe w majątek obrotowy. Dużą grupę firm korzystających z faktoringu stanowią także przedsiębiorstwa, dla których dynamiczny rozwój wiąże się z potrzebą większego finansowania bieżącej działalności. Faktoring to także alternatywa dla firm, które np. z powodu realizowanych dużych procesów inwestycyjnych mają problemy z pozyskaniem dodatkowego finansowania zewnętrznego (np. kredytu bankowego) lub mają niewystarczające kapitały własne. Chociaż faktoring jest usługą wykorzystywaną przez firmy z wielu branż, rzeczywiście są wśród nich takie, których przedstawiciele znacznie częściej są klientami faktorów. Faktoring jest popularną formą finansowania dla firm zajmujących się dystrybucją stali i hutnictwem (te dwie grupy łącznie generują prawie 30 proc. obrotów firm zrzeszonych w Polskim Związku Faktorów), a także produkcją żywności i napojów, mebli i wyrobów z drewna, artykułów chemicznych, części samochodowych czy produktów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta