Trudna droga e-usług
Nowe usługi w gminach ułatwieniem dla mieszkańców i firm. Coraz więcej lokalnych urzędów przekonuje, że świadczy usługi drogą elektroniczną. Niestety, ich jakość wciąż pozostawia wiele do życzenia
Do administracji samorządowej raczej trudno zastosować zwykłą definicję innowacyjności. Lokalne urzędy co do zasady nie prowadzą działalności badawczo-rozwojowej. Ale mogą wprowadzać na rynek nowe usługi, to znaczy wykonywać swoje obowiązki w nowoczesny, innowacyjny sposób.
Jednym z takich wyzwań są e-usługi. W tym sektorze dzieje się wiele pozytywnych rzeczy, i to na kilku szczeblach. Samorządy mogą albo same przygotowywać procedury świadczenia usług przez Internet (m.in. przy wykorzystaniu dotacji z UE), albo korzystać z platform przygotowanych przez urzędy marszałkowskie, albo w końcu z rządowej platformy e-PUAP (e-Platforma Usług Administracji Publicznej).
– Nasz projekt e-Głogów umożliwi m.in. elektroniczną rejestrację do przedszkoli i szkół, elektroniczny obieg dokumentów między wszystkimi jednostkami miejskimi oraz świadczenie e-usług dla mieszkańców, w tym dla przedsiębiorców – mówi Marlena Lewczuk-Lis, kierownik zespołu ds. projektów zewnętrznych w Urzędzie Miejskim w Głogowie. Do tego w mieście powstaną infokioski, wirtualne muzeum i e-bilety na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta