Wielcy Polacy w hurcie i detalu
Piłsudski na gilzach, Norwid na rowerze
Wielcy Polacy w hurcie i detalu
Firmy prześcigają się, aby ich oznaczenie wpadło w oko potencjalnym nabywcom, i chętnie sięgają (prawo na to pozwala) po wizerunki i nazwiska historycznych postaci. Nie inaczej było w dwudziestoleciu międzywojennym. Na rynku znane były znaki towarowe Kościuszko, Norwid, Mickiewicz, Piłsudski.
Wielokrotnie nowelizowana konwencja paryska z 1883 r. , najstarsze i najważniejsze porozumienie w dziedzinie ochrony własności przemysłowej, do której Polska przystąpiła w 1919 r. , pozwala na rejestrację historycznych nazwisk jako znaków towarowych. Konwencja stanowi ponadto, że nie można odmówić takiej rejestracji ze względu na charakter towaru. Im zatem bardziej oryginalny znak, tym większa reklama produktów, tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta