Nowy biznes medialny: mecze piłkarskie
Fiasko stacji telewizyjnej Sport 7 w Holandii
Nowy biznes medialny: mecze piłkarskie
Małgorzata Bos-Karczewska z Hagi
Sensacją roku 1996 na rynku medialnym w Holandii był program Sport 7. Ta komercyjna stacja nadająca mecze piłkarskie nagle pojawiła się na rynku, a po czterech miesiącach -- więc równie szybko -- na początku grudnia ogłoszono jej bankructwo. Jan Timmer, szef rady nadzorczej Sport 7, a do października br. prezes koncernu Philipsa, przyznał, że popełniono wiele błędów.
Fiasko stacji Sport 7 w Holandii, kraju gwiazd futbolu, jest zaskakujące. Okazało się, że holenderscy kibice nie dorośli ponoć do ambitnych planów holenderskiego związku piłki nożnej KNVB. KNVB idąc w ślady Francji, Włoch i Anglii odkrył, że na futbolu można zbijać wielkie pieniądze sprzedając prawa do nadawania transmisji z meczów. Futbol jest od dawna dobrem komercyjnym na rynku medialnym. Ale jak do tej pory konsument, czyli telewidz mógł oglądać mecze za darmo.
Pojawienie się na wiosnę br. Sport 7 wywołało małą rewolucję w świecie mediów Holandii. Bo najpierw KNVB sprzedał za 1 miliard guldenów stacji Sport 7 wyłączne prawa do transmisji meczów pierwszej ligi holenderskiej na okres 7 lat. Rocznie do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta