PKP InterCity: niskie dopłaty powodem strat
Przewoźnik poniósł w ubiegłym roku 87,2 mln zł strat netto – ponad cztery razy więcej niż w 2012 r.
– Strata wynika ze spadku liczby przewiezionych pasażerów, wysokich kosztów strukturalnych oraz niższego pokrycia kosztów świadczenia usług w ramach PSC (dopłata do deficytowych połączeń – red.) niż faktycznie poniesione. Zamawiający za utrzymywanie ponad 200 pociągów dziennie zapłacił nam w 2013 r. ponad 400 mln zł – mówi Paweł Hordyński, członek zarządu ds. finansowych PKP InterCity.
Jego zdaniem również w tym roku dopłata do deficytowych pociągów będzie niższa niż różnica pomiędzy poniesionymi kosztami związanymi z ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta