Polskie e-sklepy znów zaskoczone zmianą prawa
Większość handlowców nie dostosuje się na czas do przepisów zwiększających prawa konsumentów. Co trzeci nawet nie wie, że coś się zmienia.
piotr mazurkiewicz
25 grudnia w Polsce zacznie obowiązywać nowa ustawa o prawach konsumenta, która zrównuje uprawnienia mieszkańców wszystkich państw UE. Wiadomo o tym od dawna, ale jedni z najbardziej zainteresowanych, czyli sklepy internetowe, wydają się kompletnie nieprzygotowane.
Tymczasem konsumenci zyskają nowe prawa, jak choćby wydłużony do 14 dni czas na zwrot zakupionych w sieci towarów bez podawania żadnego powodu. Sklep musi kupującego o takim uprawnieniu jasno poinformować – w przeciwnym wypadku konsument będzie mógł zwrócić towar w ciągu roku od zakupu.
Handel w lesie
Na razie 30 proc. e-sklepów nawet nie wie, że zmiany wejdą w życie, wynika z badania porównywarki Ceneo. A spośród tych świadomych zmian w prawie 51 proc. nawet nie rozpoczęło prac nad przystosowaniem się. Jedynie 7 proc. jest do tej operacji już...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta