Nie ma alternatywy dla sieci
Ariel Luedi | Sprzedaż przez internet jest konieczna – mówi szef Hybrisa, produkującego systemy e-commerce.
Czy firmy mogą sobie dzisiaj pozwolić na ignorowanie handlu internetowego?
Ariel Luedi:
Jeśli poważnie podchodzą do prowadzonego biznesu, to nie. Od dawna podkreślam, że dzisiaj kluczem jest wielokanałowość – czasami klienci wolą oglądać towar w sieci, a kupować w sklepie tradycyjnym, a kto wie, czy nie taka sama grupa ma zgoła przeciwne preferencje. Dodatkowo możliwe są też różne warianty pośrednie. Firmy muszą sobie zdać sprawę, iż definitywnie straciły kontrolę nad swoimi klientami i nie będą w stanie jej odzyskać, ponieważ takie są realia.
Boom na rynku mobilnym jeszcze taki trend dodatkowo nakręci?
Zdecydowanie tak, nabywca będzie miał przecież nieskończenie wiele możliwości wyszukiwania towarów czy usług także w czasie rzeczywistym, np. przechodząc obok sklepu, podobnie jak będzie miał wiele opcji finalizowania transakcji.
Nie jesteśmy też w stanie przewidzieć, jakie nowe możliwości mogą się pojawić za chwilę. A przecież zakupy mobilne dopiero podbijają rynek i trudno jeszcze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta