Biuro rachunkowe ma obowiązek składać e-formularze
DANE | Część dokumentów składanych do urzędu skarbowego elektronicznie wymaga podpisu elektronicznego. Do wysłania niektórych wystarczą dane autoryzujące.
Obecnie, co do zasady, możliwe jest składanie w formie elektronicznej wszelkich deklaracji podatkowych. Złożenie deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej potwierdzane jest w formie dokumentu elektronicznego przez organ podatkowy, elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej lub portal podatkowy (art. 3a § 2 ordynacji podatkowej).
Obecnie deklaracje i informacje składane do urzędu skarbowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej mogą być zatem podpisywane:
- bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu – w przypadku dokumentów składanych przez osoby fizyczne i inne podmioty,
- danymi autoryzującymi, czyli podpisem elektronicznym, nieweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu – w przypadku dokumentów składanych przez osoby fizyczne.
Kiedy wystarczą dane autoryzujące
Danymi autoryzującymi, czyli podpisem elektronicznym nieweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, mogą być podpisane następujące formularze
wysyłane przez podatnika będącego osobą fizyczną
VAT-7, VAT-7K, VAT-7D, deklaracja dla podatku od wydobycia niektórych kopalin P-KOP, AKC-4/AKC-4zo wraz z załącznikami, AKC-EN), AKC-WW, INF-A, INF-B, INF-C, INF-D, INF-F, INF-I, INF-J, INF-K, AKC-ST/AKC-STn, AKC-WG,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta