Potrzebujemy kultury wdrażania
Prowadząc badania naukowcy muszą od razu myśleć o zastosowaniu ich efektów w praktyce, a biznes powinien zwiększyć nakłady na badania i prace rozwojowe.
Artur osiecki
O tym, jak nowe technologie zmieniają produkty, modele biznesowe i sposoby funkcjonowania przedsiębiorstw w Polsce, dyskutowali uczestnicy debaty, która odbyła się w Rzeszowie w ramach cyklu „Rewolucje MŚP" organizowanego przez „Rzeczpospolitą".
– Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa są już gotowe na rewolucję technologiczną. Sektor MŚP, co pokazuje praktyka ostatnich 20 lat, ma niezwykły potencjał, m.in. dlatego, że małe i średnie firmy nie mają wad wielkich przedsiębiorstw – mówił prof. Piotr Płoszajski ze Szkoły Głównej Handlowej. – Można powiedzieć, że jutro zwyciężą firmy, które dzisiaj są małe.
Jak przyznał Łukasz Rumowski, dyrektor działu rozwoju produktu w firmie Arcus, przedsiębiorstwa, szczególnie te z sektora MŚP, intensywnie zmierzają w kierunku poszukiwania innowacji.
– Chodzi o to, aby się odróżnić i wykorzystać cechy typowe dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, takie jak szybkość działania i podejmowania decyzji oraz lokalny charakter funkcjonowania. Często...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta