Biznes szuka miejsca za granicą
Publiczne instytucje muszą jeszcze intensywniej wspierać zagraniczną ekspansję polskich firm. Ale i te powinny się jeszcze wiele nauczyć.
Anna Cieślak-Wróblewska
Ostatnie lata to niewątpliwie poprawa w publicznym wsparciu firm w procesie globalizacji. Pojawiła się dyplomacja ekonomiczna, zagranicznym wizytom najwyższych rangą polityków towarzyszą misje gospodarcze, lepsza jest promocja Polski, poprawiła się też praca konsulatów, m.in. w wymiarze dostępności informacji o kraju docelowym. – Ale czy to wsparcie, dyplomatyczne i finansowe, jest już wystarczające? Co jeszcze można poprawić? – pytał Tomasz Misiak, przewodniczący rady nadzorczej Work Service, moderator dyskusji „Ekspansja zagraniczna polskiego biznesu".
Państwo się uczy
– Jednym z poważniejszych wyzwań jest sprawa finansowania rozwoju organicznego na zagranicznych rynkach. Dziś nie sprzedaje się jednej maszyny czy technologii, ale kompleksowe rozwiązania, projekty inwestycyjne wymagające...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta