Konsumenci we mgle
Branża cementowa jest zaniepokojona rosnącą sprzedażą podrabianego cementu, państwo nie kontroluje jakości towaru.
Stowarzyszenie Producentów Cementu (SPC) przygotowało kampanię „Pewny cement" promującą materiał pochodzący z pewnego źródła i wysokiej jakości. – Zostaliśmy zmuszeni do przygotowania kampanii rosnącą podażą podrabianego cementu – wyjaśnia przewodniczący SPC Andrzej Ptak. – Szacujemy, że jego sprzedaż sięgnęła w 2014 roku 800 tys. ton i ta ilość rośnie.
Podrabiany cement to wyroby cementopodobne, w których popioły lotne stanowią 60–80 proc. masy. – Taki wyrób nie ma szans na zachowanie jakości. W skrajnych przypadkach jego zastosowanie może nawet doprowadzić do katastrofy budowlanej – ostrzega...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta