Cyfryzacja napędza gospodarkę
Jerry Buhlmann | Tempo zmian zachodzących w mediach w ciągu najbliższych pięciu lat będzie większe niż w ostatnim dziesięcioleciu – mówi Magdalenie Lemańskiej Jerry Buhlmann, prezes grupy komunikacyjnej Dentsu Aegis Network.
Rz: Jakie są państwa prognozy dla gospodarki w tym roku?
Spodziewamy się, że w tym roku światowa gospodarka wzrośnie o 3,4 proc. Rynkami, które odnotowują spore zwyżki, będą w szczególności USA, Wielka Brytania i Indie, a także Chiny i cała Azja Południowo-Wschodnia. Europa będzie odnotowywała powolny wzrost i ma szansę na dalszą poprawę sytuacji w przyszłym roku. Wpłynie na to odpowiednia polityka monetarna. W styczniu Europejski Bank Centralny ogłosił plan skupowania obligacji emitowanych przez rządy strefy euro, agencje i instytucje europejskie. Tak poważny zakup aktywów dostarczy bodźca monetarnego dla gospodarki.
Ciekawe jest jednak to, że przy obecnym optymizmie gospodarczym jednocześnie na świecie panuje spory pesymizm na płaszczyźnie geopolitycznej. Obie te ścierające się siły będą miały znaczący wpływ na sytuację na świecie w tym roku.
Co będzie się działo z rynkiem reklamy?
Targają nim dwie siły: procesy globalizacyjne, które pomagają markom rozwijać się międzynarodowo, ale także procesy konwergencyjne, które nasilają się w związku z boomem technologicznym i coraz powszechniejszym korzystaniem z mediów. Wydatki na reklamę wzrosną w tym roku na świecie o 4,6 proc. Podobnie jak w przypadku całej gospodarki szybciej będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta