W lotnictwie wszystko na sprzedaż, chętnych mało
Do kupienia jest portugalski TAP, rumuński Tarom i polski LOT.
Danuta Walewska z Miami
German Efromovich, Brazylijczyk z polskim paszportem, chodzi po kuluarach konferencji IATA w Miami w USA przygnębiony. Wie, że to nie on i jego Avianca i Synergy Group kupią portugalski TAP. Portugalski rząd, który w piątek 5 czerwca zakończył przyjmowanie ofert, skłania się ku innemu inwestorowi – Davidowi Neelemanowi, właścicielowi brazylijskich linii Azul. TAP nie ma imponujących wyników: 85,1 mln euro strat w 2014 roku, a tegoroczny bilans już obciążył 10-dniowy strajk. Historia TAP jest bardzo podobna do tej, jaką ma za sobą LOT. Pierwsza prywatyzacja przez szwajcarski Swissair, bankructwo inwestora w 2001 r. i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta