Rynek wskazał faworyta
Autoryzowana sieć warsztatów samochodowych konkuruje o klientów z siecią niezależnych punktów.
Robert Przybylski
W Polsce rynek napraw wart jest ok. 30 mld zł. W kraju działa – według danych Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych – 19,5 tys. warsztatów niezależnych, a autoryzowanych jest 1,6 tys., jak podaje Związek Dealerów Samochodowych. Jaką sieć wybrać i jakie są zalety każdej z nich? – Od wielu lat korzystam z wynajmu długoterminowego, a umowa pokrywa większość istotnych dla nas usług: od finansowania po serwisowanie – zaznacza opiekujący się flotą samochodów firmy Provident, członek Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych Bartłomiej Wiśniewski. Uważa, że warto się przyjrzeć propozycji uzyskania bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych zamiast rabatu na zakup auta. – W okresie gwarancyjnym samochody najczęściej i tak przechodzą przeglądy w stacjach autoryzowanych, więc poniesienie wyższych kosztów na pozyskanie pojazdu może być rekompensowane niższymi kosztami serwisowymi – tłumaczy.
Możliwość zastosowania takiego rozwiązania jest istotna z punktu widzenia producentów, którym łatwiej wygenerować upusty na usługi niż na same pojazdy. – Nie jest tajemnicą, że przychody ze sprzedaży samochodów są coraz mniejsze, a źródłem większej rentowności jest serwisowanie pojazdów. Dlatego też koncernom zależy na związaniu użytkowników aut...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta