Spółki muszą poszerzać swoją ofertę
Widać coraz większe przenikanie się sektora mediowego i telekomunikacyjnego.
katarzyna kucharczyk
Sektor TMT, czyli technologie, media i telekomunikacja, nie jest zbyt licznie reprezentowany w rankingu. W tym roku na liście znalazło się niewiele ponad 30 firm. Największą jest czeski Foxconn, z przychodami przekraczającymi 4,3 mld euro. Natomiast najliczniej reprezentowaną grupą są telekomy z Orange na czele. Ubiegłoroczne przychody tej firmy przekroczyły 2,9 mld euro i były o 5 proc. niższe niż rok wcześniej. Na ten rok analitycy spodziewają się spadku obrotów o 3 proc., ze względu na dalsze kurczenie się segmentu telefonii stacjonarnej.
Duża presja na ceny powoduje, że nawet wiodącym graczom trudno pokazywać dobre wyniki. Nie rezygnują jednak z inwestycji w sieć zarówno komórkową, jak i stacjonarną, żeby przyciągnąć klientów wysoką jakością usług. Poszerzają też ofertę, dodając usługi finansowe, sprzedaż energii czy wirtualne dyski...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta