Firmy polubiły CSR
Ponad 40 proc. największych spółek regionu, które odpowiedziały na nasze pytania dotyczące zrównoważonego rozwoju, mierzy swój wpływ na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko.
Irena Pichola, Deloitte
Zrównoważony rozwój to nie przelotna moda czy też dodatek do działalności biznesowej, to model biznesowy, który po prostu należy wcielić w życie – uważa Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen, od lat niezmiennie największej spółki w Europie Środkowej.
Z jego opinią zgadza się większość szefów czołowych firm regionu, których po raz pierwszy poprosiliśmy o komentarz w sprawie zrównoważonego rozwoju. Koncepcja ta to nie pieśń przyszłości, tylko stały element działalności największych środkowoeuropejskich przedsiębiorstw.
Zrównoważony rozwój w liczbach
Ich szefowie deklarują, że efektywna realizacja działań z zakresu zrównoważonego rozwoju jest kluczem do długotrwałego sukcesu biznesowego, dlatego powinna być ściśle powiązana ze strategią firmy. Przestrzeganie zasad odpowiedzialnego biznesu, poszanowanie praw człowieka i uwzględnienie oczekiwań interesariuszy w procesach decyzyjnych przekłada się na wzmocnione relacje z partnerami biznesowymi, klientami oraz budowanie wartości firmy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta