Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Baner na aucie nie ma związku z jego eksploatacją

07 października 2015 | Ekspert księgowego | Marcin Szymankiewicz

Firma (podatnik VAT czynny) wykonuje wyłącznie czynności opodatkowane VAT. Posiada samochody osobowe (środki trwałe) które wykorzystuje w tzw. działalności mieszanej – pracownicy firmy używają auta nieodpłatnie także do celów prywatnych. Pojazdy nie spełniają warunków do pełnego odliczenia VAT: nie jest prowadzona ewidencja przebiegu pojazdu i nie była złożona informacja VAT-26. Od wydatków związanych z używaniem samochodów spółka odlicza więc 50 proc. VAT. Firma kupiła usługę polegającą na oklejeniu firmowych aut naklejkami, które zawierają logo, nazwę, adres firmy i numer telefonu. Czy firmie przysługuje prawo do pełnego (tj. 100 proc.) odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej zakup usługi oklejenia tych pojazdów?

W przypadku wydatków związanych z pojazdami samochodowymi kwotę podatku naliczonego stanowi 50 proc. kwoty podatku z faktury (zob. art. 86a ust. 1 pkt...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej" na miesiąc z rabatem 50%!

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10263

Wydanie: 10263

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament