Nie wystarczy zlecić badania opinii
Firmy są coraz bardziej świadome, iż oczekiwania ich klientów się zmieniają. Nie do końca wypracowały jeszcze mechanizmy, jak sobie z tym poradzić.
piotr mazurkiewicz
Potrzeby i oczekiwania konsumentów zmieniają się dzisiaj w błyskawicznym tempie. Ma na to wpływ wiele nowych, cyfrowych kanałów komunikacji z nimi, ale zjawisko przebiega na znacznie szerszą skalę.
Równolegle zmieniają się bowiem oczekiwania firm, ale także wyzwania, z jakimi muszą się zmierzyć w bieżącej działalności.
Tej problematyce została poświęcona już II edycja forum Consumer Experience Design zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" z partnerami – Oracle, Everbe i UPC.
Nowy trend
– Osoba odpowiadająca za z zarządzanie relacjami z klientami w firmie musi brać pod uwagę nie tylko ich głosy, ale także powinna się wsłuchiwać w opinie pracowników organizacji – mówi Magdalena Opalińska-Kruk, ekspert ds. zarządzania doświadczeniami klienta w Provident Polska.
Jej zdaniem właśnie opinie pracowników często mogą skutkować działaniami przynoszącymi najszybszy efekt, ponieważ pochodzą z pierwszej linii relacji firmy z jej klientem, a często bardzo przeszkadzają pracownikom w ich codziennych obowiązkach.
W przypadku tak delikatnej materii trzeba wciąż trzymać rękę na pulsie. – Często firmy latami funkcjonują doskonale i nagle są zaskoczone, że w ich relacjach z klientami coś zaczyna szwankować,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta