Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydatki na sponsoring pomniejszą przychody

02 listopada 2015 | Podatki | Tomasz Musialski
Tomasz Musialski
źródło: materiały prasowe
Tomasz Musialski

Firma, która przekazuje na rzecz klubu pieniądze lub sprzęt w zamian za reklamę swoich towarów, marki bądź logo w trakcie imprez sportowych, może ich wartość zaliczyć do kosztów. Musi mieć jednak dowody na wykonanie dla niej tej usługi.

Przepisy prawa podatkowego nie definiują pojęcia „sponsoring" („umowa sponsoringu"). Sponsoring nie jest też szczegółowo uregulowany w przepisach kodeksu cywilnego (k.c.). Jest zaliczany do tzw. umów nienazwanych, o których stanowi art. 3531 k.c. Daje on stronom zawierającym umowę możliwość ułożenia stosunku prawnego według uznania. Ograniczeniem jest tylko to, aby treść umowy lub cel stosunku prawnego nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego (zasada swobody umów).

Charakter umowy

W praktyce sponsoring określany jest jako odpłatne świadczenie wykonywane przez sponsora (przedsiębiorcę, najczęściej będącego podmiotem gospodarczym) na rzecz innego podmiotu (sponsorowanego). W zamian za otrzymane pieniądze sponsorowany zobowiązany jest do reklamowania i promowania sponsora lub jego produktów (odpowiednio towarów lub usług) oraz informowania o samym sponsoringu i sponsorze. Najpowszechniej spotykane są umowy sponsoringu zawierane w ramach imprez i zawodów sportowych, w których przedsiębiorca zobowiązuje się do przekazania na rzecz sponsorowanego klubu bądź sportowca określonej kwoty pieniędzy lub sprzętu mającego służyć realizacji zadań przez sponsorowanego w zamian za reklamę sponsora, jego towarów, usług, marki czy logo w trakcie imprez sportowych. Cechą charakterystyczną...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10285

Wydanie: 10285

Spis treści
Zamów abonament