Sprzedawcy już startują z sezonem świątecznym
To wyścig o ponad 20 mld zł, wszyscy więc przygotowują się wyjątkowo starannie. Specjalna oferta właśnie trafia do sklepów.
piotr mazurkiewicz
2 listopada to dla branży moment, w którym znicze i kwiaty zastępowane są w sklepach asortymentem świątecznym. – W innych krajach sezon startuje jeszcze wcześniej, ale w Polsce z racji innych obchodów 1 listopada to raczej nie przejdzie – mówi prezes jednej z sieci.
Choć za oknem aura zdecydowanie jesienna i daleka od świątecznych klimatów, to już rusza wyścig o bożonarodzeniowe wydatki.
Jest o co walczyć
Polska rodzina w 2014 r. deklarowała wydatki na ten cel na poziomie 280 euro. Kwota nie jest na tle innych państw szczególnie wysoka, ale systematycznie rośnie. Rok temu Polacy deklarowali chęć wydania niemal 13 proc. więcej niż w 2013 r. Jakie są deklaracje dotyczące tegorocznych wydatków, dowiemy się za kilka tygodni, ale nastroje są dobre.
Sieci już wprowadzają specjalne oferty, wiele z nich było przygotowywanych od początku roku.
– Asortyment świąteczny –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta