Klient pod kloszem przepisów
Regulatorzy i ustawodawcy nakładają na towarzystwa coraz więcej prokonsumenckich obowiązków. Nowe wymogi nie ominą też sprzedających polisy pośredników.
Mateusz Pawlak
Parlament Europejski zatwierdził nową unijną dyrektywę dotyczącą dystrybucji ubezpieczeń (IDD). Zmienione przepisy będą teraz musiały zatwierdzić poszczególne kraje, a w życie powinny wejść w ciągu dwóch lat. Będzie to już kolejne legislacyjne wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej, która na nudę w tej materii ostatnio narzekać nie może.
Poprzeczka wyżej
Przepisy, które poparli eurodeputowani, mają za zadanie wzmocnić ochronę klientów na rynku. Najważniejszą zmianą jest wymóg jasnego informowania konsumentów. I to nie tylko o rodzaju ubezpieczenia, wszelkiego rodzaju ryzyku czy wszystkich kosztach zawarcia umowy ubezpieczeniowej, w tym kosztach porady oraz usługi. Klient dowie się także np. o rodzaju wynagrodzenia agenta. Pośrednicy będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta