Gdzie można budować hipermarkety
W planie miejscowym muszą być uwzględnione granice terenów pod budowę obiektów handlowych.
Jeszcze kilka miesięcy temu przedsiębiorcy, którzy chcieli lokalizować wielkopowierzchniowe obiekty handlowe bądź do nich zbliżone mieli problem. W orzeczeniach sądów podchodzono do tej kwestii niejednolicie. Można było znaleźć kilka równorzędnych wykładni dotyczących tego, czym tego rodzaju obiekty są i na jakiej podstawie (miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, czy również decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu) można je lokalizować. Dylemat dotyczył m.in. tego, od jakiej powierzchni sprzedaży można uznać obiekt handlowy za wielkopowierzchniowy: od 400 metrów kwadratowych, od 2...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta