Kiedy poszczególne czynności tworzą jedno świadczenie złożone
Trybunał Sprawiedliwości UE wielokrotnie próbował określić kryteria uznania grupy czynności za integralną całość. W wielu przypadkach ciągle jednak trudno jest jednoznacznie wskazać kiedy kilka świadczeń gospodarczych tworzy jedność.
Rosnąca konkurencyjność w gospodarce powoduje, że aby zadowolić swoich klientów przedsiębiorcy muszą być coraz bardziej elastyczni i adekwatnie dostosowywać swoją ofertę do potrzeb nabywców. Zmiana realiów gospodarczych, która nastąpiła na przestrzeni ostatnich lat, spowodowała powstanie nowego typu transakcji – świadczenia złożonego. W praktyce, podatnicy bardzo często mają problem z ustaleniem, czy to, co sprzedają, jest świadczeniem złożonym, czy nie. Taka okoliczność powoduje ryzyko błędnych rozliczeń VAT od takich transakcji.
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wielokrotnie zajmował się problemem świadczeń złożonych, przeprowadzając analizę ich struktury wewnętrznej. W swych licznych orzeczeniach Trybunał starał się określić klarowne kryteria, które powinny decydować o zakwalifikowaniu danego zespołu świadczeń jako jednej integralnej całości. Na kanwie orzecznictwa TSUE wykształciła się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta