Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy poszczególne czynności tworzą jedno świadczenie złożone

07 listopada 2016 | Podatki | Patrycja Jefimiuk

Trybunał Sprawiedliwości UE wielokrotnie próbował określić kryteria uznania grupy czynności za integralną całość. W wielu przypadkach ciągle jednak trudno jest jednoznacznie wskazać kiedy kilka świadczeń gospodarczych tworzy jedność.

Rosnąca konkurencyjność w gospodarce powoduje, że aby zadowolić swoich klientów przedsiębiorcy muszą być coraz bardziej elastyczni i adekwatnie dostosowywać swoją ofertę do potrzeb nabywców. Zmiana realiów gospodarczych, która nastąpiła na przestrzeni ostatnich lat, spowodowała powstanie nowego typu transakcji – świadczenia złożonego. W praktyce, podatnicy bardzo często mają problem z ustaleniem, czy to, co sprzedają, jest świadczeniem złożonym, czy nie. Taka okoliczność powoduje ryzyko błędnych rozliczeń VAT od takich transakcji.

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wielokrotnie zajmował się problemem świadczeń złożonych, przeprowadzając analizę ich struktury wewnętrznej. W swych licznych orzeczeniach Trybunał starał się określić klarowne kryteria, które powinny decydować o zakwalifikowaniu danego zespołu świadczeń jako jednej integralnej całości. Na kanwie orzecznictwa TSUE wykształciła się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 10593

Wydanie: 10593

Spis treści
Zamów abonament