Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przedsiębiorca musi ewidencjonować upominki dla klientów i kontrahentów

07 listopada 2016 | Podatki | Regina Drabik
Mirosław Nowakowski
źródło: Rzeczpospolita
Mirosław Nowakowski

Jeśli podatnik daje jednej osobie prezenty o łącznej wartości nieprzekraczającej rocznie 100 zł i prowadzi ich spis, to przekazanie tych podarunków nie jest opodatkowane. Przy towarach do 10 zł taka dokumentacja nie jest wymagana.

Regina Drabik

Czy w firmie trzeba prowadzić ewidencję prezentów o małej wartości, jeśli wiemy komu je dajemy ? Chodzi m.in. o prezenty świąteczne dla naszych stałych odbiorców, które są miłym akcentem podkreślającym, że dbamy o naszych stałych odbiorców. Czasami dajemy, ale nie wiemy komu – po prostu klientowi, z którego mamy nadzieję mieć jakieś profity w przyszłości. – pyta czytelnik.

Ustawa o podatku od towarów i usług stanowi, że opodatkowane są czynności wykonywane zarówno za wynagrodzeniem, jak i bez wynagrodzenia. Oznacza to, że podatnicy, którzy nieodpłatnie wydają towary, muszą uiścić VAT od takiego wydania. Ustawodawca określił jednak wyłączenie z opodatkowania dla tzw. prezentów o małej wartości i próbek >patrz ramka. Nieodpłatne przekazanie takich towarów nie podlega opodatkowaniu VAT, także gdy podatnik miał prawo do odliczenia podatku naliczonego przy ich nabyciu. Jako odpłatną dostawę nie traktuje się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10593

Wydanie: 10593

Spis treści
Zamów abonament