Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Własny biznes lepszy niż ten po ojcu

07 listopada 2016 | Dobra Firma
Ponad 40 proc. Firm rodzinnych nie myśli o sukcesji
źródło: Rzeczpospolita
Ponad 40 proc. Firm rodzinnych nie myśli o sukcesji
Konrad Siekierka, radca prawny z kancelarii prawnej Via Lex
źródło: Rzeczpospolita
Konrad Siekierka, radca prawny z kancelarii prawnej Via Lex

Właściciele firm rodzinnych chętnie przekazaliby schedę dzieciom, ale te często wybierają własną drogę.

Anna Cieślak-Wróblewska

Sukcesja w firmach rodzinnych to temat na czasie, bo wielkimi krokami zbliża się zmiana pokoleniowa w polskim biznesie. Spora część z działających dziś przedsiębiorstw powstała na początku lat 90. i ich właściciele już dziś muszą myśleć, co zrobić, by dzieło ich życia zostało w rodzinie.

I tu pojawia się problem, bo ani seniorzy, ani juniorzy nie bardzo są gotowi na przekazanie pałeczki. Takie wnioski płyną m.in. z ostatnich badań przeprowadzonych na zlecenie Rzetelnej Firmy przez Instytut Biznesu Rodzinnego.

Sukcesja? Może kiedyś

Okazuje się, że prawie 88 proc. założycieli firm (badanie przeprowadzono na grupie prawie 700 założycieli) uważa swoje przedsiębiorstwo za rodzinne, a zdecydowana większość – ok. 70 proc. – chciałaby przekazać firmę dzieciom.

Jednak w praktyce sukcesyjnych planów jest niewiele. Co prawda ok. 8 proc. nestorów już przekazało władzę następnemu pokoleniu, a 19 proc. ma przygotowany konkretny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 10593

Wydanie: 10593

Spis treści
Zamów abonament