W firmach transportowych brakuje 100 tys. kierowców
Deficyt pracowników może osłabiać kondycję polskiej gospodarki i ograniczać wielkość eksportu. Adam woźniak
Branża transportu samochodowego, mająca zasadniczy wpływ na kondycję wielu sektorów polskiej gospodarki, przestaje się rozwijać z powodu braku kierowców. Jak dowiaduje się „Rzeczpospolita", z raportu „Rynek pracy kierowców" przygotowanego przez firmę doradczą PwC we współpracy ze Związkiem Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) wynika, że na rynku brakuje około 100 tysięcy kierowców.
Badania w firmach transportowych pokazały, że kłopoty z obsadzeniem kursów stale ma jedna piąta przewoźników, a u 60 proc. ten problem się powtarza. W rezultacie niektóre firmy odstawiają część tirów na parkingi. Inne nie przyjmują nowych zamówień, bo nie dałyby rady ich obsłużyć. – Gdybym znalazł jeszcze 50 kierowców, do posiadanych 250 samochodów dokupiłbym kolejne, bo miałbym dla nich dodatkowe zlecenia – mówi Piotr Rutkowski, właściciel firmy transportowej Targor Truck, współpracującej m.in. z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta