Przedsiębiorstwa globalne od urodzenia
handel | Niektóre z polskich marek eksportowych stały się szybciej rozpoznawalne na rynkach zagranicznych niż w samej Polsce.
Adam woźniak
W gronie eksporterów można znaleźć firmy, dla których ekspansja na zagranicznych rynkach była celem realizowanym od samego początku działalności. Dziś kluczowy jest dla nich nie rynek krajowy, ale globalny. W rezultacie niektóre polskie marki, odnosząc znaczący międzynarodowy sukces, stały się znacznie szybciej rozpoznawalne za granicą niż w Polsce.
Przykładem niestandardowego modelu ekspansji jest Inglot z branży kosmetycznej. Firma zaczynała rozwijać działalność nie na bliskich rynkach, ale dalekich. Pierwszy salon uruchomiła w Kanadzie. Dziś Inglot obecny jest w blisko 70 krajach, a na jego sukces złożyła się nie tylko biznesowa wizja, ale także duża odwaga założyciela firmy – Wojciecha Inglota.
– Naszym atutem jest szybkość, z jaką reagujemy na to, co dzieje się w świecie mody – tłumaczy Zbigniew...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta