Sto wyróżników STO
Atmosfera, traktowanie uczniów, dobry kontakt z nauczycielami – to były i są istotne cechy szkół STO.
I nie chodzi tu bynajmniej o przyjemny luzacki styl, ale o sprawę najważniejszą z ważnych – o podmiotowość ucznia.
Rankingi zazwyczaj bardziej interesują rodziców niż samych uczniów. Dla młodzieży najważniejsza jest opinia o zespole nauczycielskim, o zajęciach fakultatywnych, o atmosferze. W tych nieoficjalnych rankingach szkoły STO zdecydowanie wygrywają z innymi.
– Jakość nauczania poddawana jest mniej lub bardziej miarodajnym pomiarom. Liceum społeczne, obok dobrych i bardzo dobrych wyników, oferuje wartości niemierzalne: zaufanie i szacunek. Pożądana i nie do przecenienia relacja mistrz-uczeń daje się wcielić w życie w sytuacji szkoły kameralnej, ściśle współpracującej z rodzicami, stawiającej na taki dobór kadry nauczycielskiej, który gwarantuje osobiste zaangażowanie – mówi Józef Duda, dyrektor SLO STO w Jaśle.
Profesjonalizm
Szacunek dla profesjonalizmu dyrektorów i nauczycieli oznacza ich prawo do autorskich rozwiązań. Dla twórczych osób to wielka pokusa. Profesjonalizm dotyczy też kwestii organizacyjnych. W STO ma to duże znaczenie ze względu na strukturę odpowiedzialności i kompetencji. Społeczne Towarzystwo Oświatowe to organizacja pozarządowa. Podmiotem posiadającym osobowość prawną, prowadzącym szkołę, który ponosi odpowiedzialność za jej byt, jest Samodzielne Koło Terenowe STO, a na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta